lauantai 24. maaliskuuta 2012

Kuinka paljon mahtuu 50 senttiin?

Olin menossa kirjastoon, mutta ilmeisesti minä en ole kovin hyvä näiden aikataulujen kanssa - edes sen vertaa, että tarkistaisin, koska kirjasto aukeaa. 11:45 rymistelen kirjaston ovella ja kiroan, mikä siinä nyt oikein on, kun ei ovet aukea, kyllä sen pitäisi olla lauantaina auki! Vilkaisen vielä ovessa olevaa lappua; kyllä, lauantaisinkin auki. Marssin ulos kauppakeskuksesta ja olen jo valmis lähtemään kotiin, kun sattumalta vilkaisen kännykän kelloa. Kirjastohan aukeaa vasta kello 12:00.....

Onneksi vieressä on kirpputori, joka aukeaa jo kello 11:00. Minulla ei ole rahaa mukana kuin vaivainen kahden euron kolikko, ja päätänkin vain mennä aikani kuluksi kiertelemään, kunnes kirjasto aukeaa. Mutta teinkin sellaisia löytöjä, ettei niitä voinut ohittaa!

Ja vastaus otsikon kysymykseen: kolme vaatekappaletta vauvalle.



Alempi, vihreä pitkähihainen body, kokoa 60 cm. Hinta 20 snt. Päällimmäinen body koko 56 cm, hinta 10 snt.



Aivan ihana Peter Rabbit - t-paita, koko 62 cm. Hinta 20 snt.

Meillä alkaa olla pienokaiselle jo ihan mukavasti vaatetta, kun ottaa äitiyspakkauksenkin huomioon (muutamia kirpparilöydöksiä en olekaan vielä ehtinyt esitellä edes!), mutta tuskin se nyt haittaa, jos kirpparilta tuohon hintaan vähän "ylimääräisiäkin" vaatteita tulisi ostettua. Eihän sitä etukäteen voi tietää, kuinka paljon sitä vaatepyykkiäkin esimerkiksi kertyy ja kuinka paljon ja usein niitä vaatteita saa olla vaihtamassa. Parempi siis varautua. ;)

Sitten siihen itse kirjastopuoleen!


Kerrankin satuin kirjastoon sellaiseen aikaan, ettei siellä ollut juuri muita asiakkaita - kiitos kauppakeskuksen puolella olleen lastentapahtuman - ja maltoin rauhassa kiertää läpi kaikki hyllyt. Eritoten tietenkin vauvoihin liittyvät hyllyt. ;)


Malla Rautaparran Raskaus synnytys äitiys - Äidiksi omaa kehoa kuunnellen.


Minni Niemelän Kantoliina ja kestovaippa.

Tässäpä siis onkin minun lauantai-illan ohjelmani; näihin kahteen opukseen perehtyminen. Alkujaanhan minun oli tarkoitus tänään aloittaa lipaston kunnostusprojekti, mutta mies joutuikin lähtemään yllättäen kaksi tuntia aiemmin töihin, joten hän ei ehtinyt kantaa lipastoa minulle sisälle. No, se projekti odottaa sitten huomista. :)

4 kommenttia:

  1. Haa, tuon Kantoliina ja kestovaippa -opuksen olen myöskin lukenut joskus lukioaikoina. Mielenkiintoista luettavaa oli, vaikkei omia lapsia odottelisikaan. :) Jopa teit edullisia vaateostoksia vauvalle. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpäs minä vähän muistelinkin - sulla oli tuo kirja meilläkin mukna silloin, kun olitte kaikki käymässä uutena vuotena! :)

      Poista
  2. Niinpä muuten olikin. Mä kaivoin tuon kirjan jostain siinä vaiheessa, kun mulla meni lopulta yli pelonsietokyvyn ne illan kauhuleffat. :D Hauskaa, että säkin muistat. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep jep, ja me oltiin ihan ihmeissään, että joko sulla joku vauvakuume jyllää. :D (Ja täytyy myöntää, että kauhuleffat keskellä saarta pilkkopimeässä ei ole koskaan ollut mikään hyvä idea - varsinkaan, jos on vielä pakko käyttää koiraa ulkona....)

      Poista