tiistai 24. tammikuuta 2012

Raskaustesti

TääValssi -blogissa oli Vauva-lehden raskaustesti ja ajattelin sen itsekin tehdä aikani kuluksi (= välttääkseni työhuoneen siivoamista/verhojen silittämistä).

Olen syönyt mitä vain, suolaista ja makeaa. 
En, kyllä minä pyrin syömään mahdollisimman terveellisesti ja olen makeaakin syönyt jopa tavallista vähemmän. Tavallliset karkit sun muut olen korvannut runsaalla hedelmien syömisellä. :)


Kahvin tuoksukin on saanut minut voimaan pahoin. 
Höpsistä, aamu ei edelleenkään lähde käyntiin ilman sitä kahvikupillista. Tietenkään en juo sitä enää läheskään yhtä paljon kuin ennen, mutta harvoin kahvi saa minut voimaan pahoin tai oksentamaan, vaikka välillä toki niinkin.

Voisin nukkua aamusta iltaan.
No en varsinaisesti. Nukun kyllä enemmän kuin aiemmin ja päiväunetkin melkein päivittäin, mutta sen ajan, kun olen hereillä, olen kyllä kuin elohiiri, joka mennäviipottaa ympäriinsä.



Suonenvetoa, närästystä ja turvotusta. Kaikkea on ollut. 
Voi kyllä!

Olen tuntenut itseni seksipommiksi.
Hahahaha, en valitettavasti. Se tunne, kun juoksee rappusia ylös ja toteaa kaikkien paikkojen oikein hyllyvän tahdissa, ei varsinaisesti kovin seksikkäältä tunnu.

Paino on siirtynyt uusille kymmenluvuille.
No juu, painoin ennen raskautta 46 kg, nyt paino oli jo huimat 50,5 kg. ;) Noin neljä kiloa on siis painoa tullut lisää.

Hyvä äiti imettää pitkään.
Kaikki vaan eivät pysty imettämään. Jotkut lapset ovat allergisia äitinsä maidolle, joillakin ei tule maitoa ollenkaan... Eiköhän se ole niin, että se imettää, ken pystyy, ja muille on sitten onneksi vaihtoehtoja olemassa. Kenenkään äidin hyvyyttä tai huonoutta sillä ei varmasti voida mitata, kuinka kauan imettää vai imettääkö ollenkaan.

Olen suunnitellut synnytykseni.
No en tosiaan! Niin kauan kun minä ja lapsi selvitään hengissä ja hyvässä kunnossa siitä operaatiosta, on minulle aika pitkälti sama, millä tavoin se tapahtuu.

6 kommenttia:

  1. Kuinka pitkä sä oot? :) Sa painat (vielä) tossa vaiheessa raskautta vähemmän kun mä normaalisti...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 156 cm on pituutta, joten painoakin sitten sen mukaan. :)

      Poista
    2. Okei,oot sä sit vähän lyhyempikin... :)

      Poista
    3. Joo, yleensä tuppaan olemaan se porukan lyhin. ;) ja lempinimeni "Keiju" saattaa kanssa jotenkin liittyä tuohon pieneen kokooni.....

      Poista
    4. Vai oikein keiju! :D Noh...jos totta puhutaan niin sekin mulle tuli ihan ekan kerran susta mieleen :P

      Poista
    5. Hahah, no niinpä tietenkin. :D

      Poista