tiistai 3. huhtikuuta 2012

Romanttista

Eilen taisin valitella jotain jostain väsymyksestä. No, se väsymys on nyt ainakin hetkellisesti hyvinkin selätetty. Täydellinen auringonpaiste, pikavisiitti kaupoilla ja hieman keväthankintoja.... Ja se kevätkranssi, vihdoin!


Kaikki materiaalit on hankittu Tiimarista. Mulla ei oikeastaan ollut pienintäkään ideaa siitä, minkälaisen kranssin meinaan tehdä, kun kävelin Tiimariin, mutta onneksi siellä oli kyllä somistettu hyllyt siihen malliin, ettei tarvinnut kuin päästää mielikuvitus laukkaamaan ja kaikki tarvittava oli suoraan nenän edessä.

Nyt pääsi siis minun jouluksi tekemäni kranssi muiden joulukoristeiden kanssa odottelemaan ensi talvea. Edellinenhän kranssi oli myös kokonaisuudessaan Tiimarin materiaaleista valmistettu.


Myönnän, että kranssista tuli aivan överiromanttinen, mutta eikös kevät olekin vähän romanttista aikaa? Hetkisen epäilin, että mies ei anna minun laittaa tuota edes oveen, mutta antoi, ja kehuikin vielä! Tässä kranssissa on sekin hyvä puoli, että kaikki osat ovat irrotettavia; ruusut ja perhonen on klipsikiinnitteisiä ja linnunpönttö vaan solmittu kiinni. Jos siis kyllästyy tuohon, se on helppo purkaa ja osia voi käyttää johonkin aivan muuhun.


Hintaa tälle kranssille tuli kokonaisuudessaan 13,94 €. Kranssipohja 3,99 €, ruusukoriste 1,99 €/kpl, perhonen 1,99 €, linnunpönttökoriste 1,99 € ja silkkinauha 10 m 1,99 €. Hetken aikaa arvoin tämän kranssipohjan ja sydämen mallisen välillä, mutta arvelin, että se sydän olisi saattanut mennä jo vähän liiallisuuksiin. :D


Siinä ulkona odotellessani, että Tiimari aukeaa, juttelin ystäväni kanssa puhelimessa, ja minusta kuulee kuulemma pelkän puheen perusteellakin jo, että olen raskaana. Päivittelin sitä, miten ihanaa on laittaa kotia ja terassia jo kevätkuntoon (=pesänrakennusvietti) ja miten olen onnistunut pitämään kaikki viherkasvini hengissä ja jopa kasvamaan entisestään, vaikka ne kuolivat minulla aiemmin poikkeuksetta viimeistään kuukauden sisällä hankkimisesta. Johtuu kuulemma hoivavietistä. :D

Tiedä sitten, mistä johtuu, mutta kyllä vaan tällaisilla pienillä jutuilla on hirveä voimaa antava vaikutus! Kunhan ei sitä lunta ala enää satelemaan... Täällä on onneksi vielä toistaiseksi vältytty suuremmilta lumipyryiltä, eilen sateli jonkun aikaa, mutta mitään kunnon takatalvea en kyllä kestä enää - olen jo niin asennoitunut kevään tuloon! Ja pakkasetkin saisivat hellittää, haluan narsissini pihalle.


Keväistä tiistaipäivää kaikille! ♥

2 kommenttia:

  1. Hyvähän se oli tohon edelliseen kommentoida ja lukee melkein perään tää-ja siis todeta ett oon kommentoinu juttuja mitkä tästä käy ilmi... Noh,aina ei voi tajuta :D
    Söpö kranssi, en ees eka huomanna tota taloo tossa keskellä :)
    Täällä tuli takatakatalvi;viikonloppuna oli likemmäs +10 eikä lumesta tietookaan kunnes...lunta sato kaks vuorokautta tauotta. Eipähän oo tietoakaan keväästä-enään...

    VastaaPoista
  2. Kiitos! Joo, niin se takatalvi on monessa paikkaa tullut - minä pidän täällä sormet ristissä, ettei tänne vaan tulisi. Ei enää millään malttaisi mitään lunta lisää - minä olen jo kaikki lumikolat sun muut pakannut autotallin perukoille siinä toivossa, että niitä ei enää tänä keväänä tarvittaisi.

    VastaaPoista