keskiviikko 18. huhtikuuta 2012

Ekologista siivousta

Voisin harkita ihan pelkän siivousblogin perustamista, kun en näköjään malta enää mistään muusta kirjoittaakaan, kun pesänrakennusvietty jyllää siihen malliin, ettei mene päivääkään, ettenkö jotain siivoilisi.

Siivoiluun on kuitenkin ihan perusteltu syykin, sen lisäksi, että haluan kaikkien paikkojen olevan tip top ennen pienokaisen tuloa. Olemme nimittäin ensi viikolla lähdössä mieheni kanssa kesälomalle Turkuun vajaaksi pariksi viikoksi ja siksi aikaa miehen äiti tulee tänne meille kissavahdiksi, eikä olisi kovin kiva jättää mitään sotkuja jälkeensä.

Toisekseen, heti lomamme päätyttyä päräyttää Jyväskylän ihanin pariskunta meille muutamaksi päiväksi, ja koska olen onnistunut dumppaamaan kaikki neuvola- ja lääkärihommat tuota edeltävälle päivälle, en uskalla luottaa siihen, että ehtisin silloin mitään kovin kummoisia siivoilla.


Yksi seikka, joka entisestään lisää siivousintoani, on täydellinen puhdistusaine, ja nyt minulla on se (ollut jo noin viikon ajan). Äitini käyttää Ecostarin puhdistusianetta ja tutustutti minutkin siihen aikoinaan, ja se oli rakkautta ensikokeilulla. Anoppini oli jostain hankkinut vastaavan tuotteen, Universal Stonen, ja kun minä sen sitten bongasin Ruohonjuuresta, ei tarvinnut kahta kertaa miettiä, tilaanko vai enkö.

Universal Stone on tosiaan täysin myrkytön ja ympäristöystävällinen tuote, joka kaiken hyvän päälle myös tuoksuu hyvältä! Hinta saattaa äkkiseltään kuulostaa aika suolaiselta, 21,68 €, mutta kun ottaa huomioon, että tämä on todella  r i i t t o i s a , ei summa ole pahakaan. Äkkiseltään arvioituna sanoisin, että minun tarvitsee ostaa uusi tällainen ensi vuonna. Ja minä siivoan paljon, kuten olette ehkä huomanneetkin.


Ennen tätä löytöä puhdistin kaikki pinttyneet liat (ovet, katkaisijat, patterit...) taikasienellä, esim. Viledan Miracleanilla, joka kuitenkin kuluu todella nopeasti, eikä niitä neljän kappaleen paketteja tarvita montaakaan, kun on jo tuon puhdistusaineen hinta koossa.


Perussiivoilun lisäksi olen vihdoin saanut tartuttua ikuisuusprojektiini; työhuoneen järjestämiseen! Kyllä täytyy olla noilla hormoneilla joku vaikutus taas tähänkin asiaan, koska tuo homma on roikkunut tehtävien listalla varmaan niin kauan kuin olemme tässä talossa asuneet, ja nyt en malta millään lopettaa sen parissa. :D

Sen lisäksi olen leiponut sämpylöitä ja hoidellut vakuutusasioita. Nyt on sekä vauvalle, että minulle vakuutus hankittuna. Minun vakuutus tosin tuli tuon vauvavakuutuksen kylkiäisenä ikään kuin, enhän minä sellaista muuten olisi... Meilläkin se klassinen tilanne, että auto, moottoripyörät, peräkärry (!!), vene ja talo on kyllä vakuutettu, mutta ei kumpaakaan meistä. Nyt sitten kuitenkin on minulle tosiaan henkivakuutus ja vauvalle niin kattava vakuutus, kuin vaan olla voi.

Seuraavaksi pitäisi tarttua yhteen toiseen ikuisuusprojektiin; valokuvien tilaamiseen. Ifolorilla on tänään vielä kaikki digikuvien kuvakoot - 50 % alennuksessa, ja pakko kai se on tarjous käyttää hyväksi, kun muutenkin olen jo pidemmän aikaa ollut aikeissa tarttua tuohon ah niin vastenmieliseen ja työlääseen hommaan... On sitten taas muistikorteilla tilaa vauvakuvia varten. ;)

2 kommenttia:

  1. Heippa! Eksyin sattumalta blogiisi ja lueskelin sitä hyvän tovin. Päätin jättää merkkiä käynnistäni :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kun pistäydyit ja toivottavasti tulet toistekin! :)

      Poista