sunnuntai 8. huhtikuuta 2012

Operaatio: ikkunat

Eilisen ja tämän päivän ohjelma koostuu yhdestä joka kevään kohokohdasta; ikkunan pesusta! Nyt alkaa ilmat jo olla sitä luokkaa, että ikkunoiden pesu on mahdollista, joten mitäpä sitä enää lykkäämään, pakkohan se on joskus tehdä.


Ikkunoiden väliin on kertynyt hirveät määrät likaa ja pölyä, joten mäntysuopaa kehiin! Meillä alkaakin siivousvarasto olla aivan tyhjä, onneksi olen tehnyt jo tilauksen uusista siivoustarpeista - ekologisista, toki. ;)

Kuten yleensäkin, mulla karkaa aina vähän nuo siivoushommat käsistä, ja nytkin, ikkunoiden pesun lomassa, olen puhdistellut samalla mm. pattereita, seiniä, kattolamppuja... Tuleepahan kerralla kunnolla puhdasta! :D


Mä käytän ikkunanpesussa aina sanomalehtiä, joilla hankaan ja kuivaan. Äiti on tämän mulle joskus opettanut, enkä sitten ole oikein muita keinoja lähtenyt kokeilemaankaan, kun tämä kerran toimii.


Verhot heitin totta kai myös pyykkiin; eihän sitä voi puhtaisiin ikkunoihin likaisia verhoja laittaa! Ensimmäitä kertaa tänä keväänä vein pyykit ulos kuivumaan - ah, miten ihana tuoksu niihin jääkään!

Meillä on takapihalla edelleen aivan hirveät kinokset lunta, mutta se on onneksi sellaista kestohankea, ettei tarvitse polvia myöten lumessa tarpoa päästäkseen pyykkitelineelle...


Tänään olisi vielä yläkerran ikkunat hoideltavana, sekä verhojen silitys.

Sikäli, kun ehdin, sillä rakas ystäväni soitti ja ilmoitti tulevansa yökylään - ihana tyttöjen ilta siis tiedossa.

Kaunista pääsiäissunnuntaita kaikille!

P.S. Muistutukseksi itselle; jatkossa se kynsien lakkaus kannattaa jättää suosiolla siivouksen jälkeen, tai kannattaisi ainakin käyttää siivoushanskoja. Ei meinaa hyväkään lakka kestä parin päivän pesuainevedessä liottamista.... 

2 kommenttia:

  1. Sulla on ihan selvästi raskaudesta johtuva pesänrakennuskohtaus päällä, ei tollaista siivousintoilua voi muuten selittää:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mä olen veikkaillut ihan samaa - ei tämä enää mitään normaalia ole! :D

      Poista