perjantai 18. toukokuuta 2012

Perjantaikirppistelyt

Tänään bongasin Facebookista tiedon, että Inga Nuojua on paikallisen Taika Pirtin pihalla myymässä taimia; yrttejä ja kukkia, ja olihan minun pakko päästä paikalle vilkaisemaan, mitä siellä on tarjolla. Täytyy sanoa, että siinä vasta ihastuttava mamma! Hyvä, kun maltoin ollenkaan lähteä pois paikalta, kun hän niin ystävällisesti ja iloisesti kertoili juttujaan - ja lupasi ensi viikolla tuoda tullessaan sellaisia kukkia, jotka sopisivat minun etupihan tyhjiöönkin loistavasti.


Sateisesta ja melko koleasta säästä huolimatta minä kiskaisin ylleni hellepaidan. Kiitos hormoonien, minulla on hiki ja kuuma melkein koko ajan - heinäkuun helteitä siis innolla jo odottaen... Taimimyyjäkin kauhisteli, miten minä tarkenen tällaisella vaatetuksella, kun hänellä oli yllään useampi villapaita, takki ja villahousutkin kuulemma vielä päälihousujen alla. Huh, minulle tuli hiki pelkästä mielikuvasta.

Kaulahuivi: Only, Paita: KappAhl, Housut: Vero Moda, Laukku: Click Shoes, Koru: Seppälä

Samalla reissulla kiersin toki myös itse kirpparin läpi ja täytyy sanoa, että harvinaisen vähän oli mitään kiinnostavaa. Yleensä saan jo karsia hamstrauksiani ennen kassalle menoa, mutta nyt näytti pitkään siltä, että ensimmäistä kertaa pitkiin aikoihin en löydä mitään. Mutta löysinhän sentään viimeisistä pöydistä.


Nämä somat mustat puuhelmet lähtivät matkaani - olen jo pidemmän aikaa haikaillut kivojen mustien helmien perään - ja sen lisäksi löysin Deporah Spungenin Nancy -kirjan, jonka olen lukenut viimeksi muistaakseni yläasteella. Kyseessä on kuitenkin sen verran vaikuttava teos, etten katsonut kahden euron hinnan olevan sille liiallinen, jotta sen voisi omaankin kirjahyllyyn hankkia.

Noiden lisäksi olen tehnyt tänään muutaman muunkin löydön, ja ihanpa niinkin kaukaa kuin omalta pihalta, mutta niihin palailen sitten tuonnempana, kun löydökset ovat hieman esittelykelpoisempia. ;)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

P.S. Jos liikutte Oulunsalossa tulevina kahtena perjantaina, on silloinkin taimimyyjä Inga Nuojua paikalla tuolla Taika Pirtin pihalla, jos yrtti- ja kukkataimet kiinnostavat!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti