torstai 22. joulukuuta 2011

Jouluvalmisteluja

Olen tässä vaihtanut mieltäni yhtä usein kuin sukkia viimeisten päivien aikana sen suhteen, olenko joulun kotona vai lähdenkö äitini luokse. Voi näitä elämän vaikeita asioita. Tulin lopulta siihen tulokseen, että olen joulun kotona (koska olin niin päättänyt jo varmaan siinä lokakuussa!) ja menen välipäivinä etelään ystäviä ja sukulaisia tervehtimään, uutta vuotta juhlimaan ja nostamaan (mehu-) maljaa toiselle vuosikymmenelle kiiruhtavalle pikkusiskolleni (taidan jus kohta tirahtaa itkuun, voi näitä raskauden tunnepurkauksia....).

Koska olen tosiaan ollut vähän kahden vaiheilla, nostanko kytkintä ja marssin valmiiseen joulupöytään vai teenkö kuitenkin kaiken itse, meinasi tulla ikään kuin hoppu noiden valmistelujen kanssa. Mutta ei onneksi aivan! Mies suoritti eilen viisi kauppareissua ja hankki kaikki asiat, jotka olin A4-kokoiselle listalleni kirjannut ja haimme viime vuotisen muovikuusemme edellisestä osoitteestamme. Joskin vain todetaksemme, että sen jalasta puuttuu osa, eikä sitä saa millään pystyyn, mutta onneksi mies lupasi tämän päivän aikana kehittää siihenkin jonkun patenttiratkaisun.



Tänään olenkin sitten herännyt neljän aikaan joululaatikoiden tekoon. Toistaiseksi näyttää siltä, ettei mun imelletty perunalaatikkoni ota oikein imeltyäkseen, porkkanalaatikko on vielä tekemättä ja lanttulaatikko on jo pakkasessa. Joulukinkun aion paistaa myöskin tänään - joskin sen kanssa sain taas hieman osoittaa fiksuuttani.... Anoppi soitti eilen kysyäkseen, tarvitsenko minä apua jouluvalmisteluissa, kuten siivoamisessa. No enhän minä tarvitse, tietenkään! Ja heti perään soitto anopille takaisin, että jos hän voisi kuitenkin tulla meidän leivinuunia käyttämään, kun mies on töissä, enkä minä ole oikein vakuuttunut omista taidoistani sen kanssa.... Olisikohan korkea aika opetella sekin homma....

Lohet meille tulee ihan kotiinkuljetuksella jossain vaiheessa tänään - pientä luksusta! ;) Kyseessä on siis miehen työpaikan joululahja, mutta kuitenkin. Harvoin sitä valmista ruokaa ihan ovelle asti toimitetaan.

Röyhelöpaita: Lindex, Neule: Seppälä, Vyö: Vero Moda, Farkut: H&M, Huivi: Gina Tricot

kuvituksena tällä tekstillä toimii yksi asu, joka oli yllä silloin, kun siskoni oli täällä, en vain ole kerennyt sitäkään aiemmin kuvaamaan. Tässä on kuitenkin monta suosikkiani, joten halusin tämänkin laittaa esille. Huivin ostin shoppailureissultamme ja se on heti päätynyt suosikiksini. :)

Voisin yrittää tässä vielä ennen joulua saada nuo loput jouluaiheiset jutut teille julkaistua, olisi hieman tympeä lukea vielä  helmikuussakin lanttulaatikoista ja joululahjapaketeista... Älkää siis ihmetelkö, jos näinä viimeisinä joulunaluspäivinä alkaa postauksia sadella vähän tiuhempaankin tahtiin.

Nyt kuitenkin takaisin perunalaatikon kimppuun ja sitten puita hakemaan. Jospa se joulu vielä valmistuisi!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti